رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد خبر داد: راهاندازی نقشه جامع گردشگری یزد - سازمان فاوا شهرداری یزد
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد با اشاره به ارائه خدمات دیجیتال و راهاندازی سامانههای نوین برای تسهیل دسترسی شهروندان و گردشگران گفت: در آستانه سفرهای نوروزی، اقدامات متنوع و نوآورانهای در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برای بهبود خدمات به شهروندان و گردشگران انجام شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان فاوا شهرداری یزد؛ علیرضا سرسنگی با اشاره به اهمیت استفاده از فناوریهای روز در آستانه سال جدید و سفرهای نوروزی، تصریح کرد: در تلاشیم تا با ارائه خدمات دیجیتال، تجربه بهتری را برای شهروندان و گردشگران رقم بزنیم.
وی با بیان این که یکی از سادهترین و در عین حال مؤثرترین اقدامات، ارسال پیام خوشامدگویی به مسافران است، افزود: به محض ورود مسافران به شهر و ثبت اطلاعات آنها، پیامهای خوشامدگویی همراه با اطلاعات مفید و کاربردی به آنها ارسال میشود، این اطلاعات شامل راهنماییهایی برای دسترسی به مراکز تاریخی و پرکاربرد شهر یزد است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد از راهاندازی نقشه جامع گردشگری یزد با آدرس maps.yazd.ir خبرداد و گفت: این نقشه تمام اطلاعات مورد نیاز گردشگران، از جمله مکانهای تاریخی، پارکینگها، مسیرهای دوچرخهسواری، مراکز فرهنگی و ورزشی، و حتی مکانهای اسکان اضطراری را در اختیار کاربران قرار میدهد.
سرسنگی همچنین با اشاره به ارائه نسخه چاپی این نقشه در مبادی ورودی شهر، ادامه داد: این نقشهها به صورت مشترک با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهیه شده و در اختیار گردشگران قرار میگیرد تا بتوانند به راحتی از جاذبههای شهر یزد بازدید کنند.
وی همچنین از راهاندازی سامانههای هوشمند پارکینگ و اطلاعرسانی موقعیت پارکینگهای سطح شهر خبر داد و گفت: اطلاعات مربوط به پارکینگها هم در نقشه جامع و هم در نسخههای چاپی در اختیار شهروندان و گردشگران قرار میگیرد.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد همچنین با اشاره به سامانه اطلاعرسانی زمان رسیدن اتوبوسها به ایستگاهها، گفت: این سامانه به شهروندان و گردشگران کمک میکند تا با مدیریت بهتر زمان از ناوگان حملونقل عمومی بهراحتی استفاده کنند.
سرسنگی همچنین با اشاره به فعال بودن برنامه موبایلی «یزد من» ادامه داد: این برنامه به شهروندان و گردشگران امکان میدهد تا بدون نیاز به ایستادن در صف، خدمات پارکها را از طریق گوشی همراه خود دریافت کنند، کاربران میتوانند با دانلود این برنامه از کافهبازار یا مایکت و ایجاد حساب شهروندی به سادگی خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند، این اقدام، گامی مهم در جهت کاهش هزینهها و افزایش راندمان خدمات شهری است.
وی با اشاره به سامانههای دوچرخه اشتراکی و جمعآوری زباله خشک نیز گفت: این سامانهها به همراه سایر خدمات شهرداری از طریق آدرس my.yazd.ir در دسترس شهروندان قرار دارد و آنها میتوانند به راحتی از این خدمات استفاده کنند.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد در پایان با تأکید بر تلاش مستمر شهرداری یزد برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان و گردشگران ابراز امیدواری کرد: این اقدامات بتواند به بهبود کیفیت زندگی و تجربه سفر در شهر یزد کمک کند.