شنبه 21 تیر 1404

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد: شهرداری یزد با رویکرد هوشمند سازی فرایندهای شهری، اقدام به تولید سامانه «یزدِمن» نموده است

در روز چهارشنبه 18 تیرماه نشست هم‌اندیشی‌، با حضور علیرضا سرسنگی؛رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد، صوغانی پور؛ معاون ارتباطات و زیرساخت، سلطانی؛ رئیس اداره هوشمندسازی سازمان و مدیران ارشد شهرداری دزفول به میزبانی شهرداری یزد برگزار گردید.

علیرضا سرسنگی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد، در این جلسه ضمن خوشامدگویی به مهمانان، به معرفی و توضیح دستاوردهای شهرداری یزد در حوزه فناوری اطلاعات پرداخت و گفت: «هوشمندسازی فرایندهای شهری نیازمند تولید سامانه‌ها و نرم‌افزارهای متعددی است و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد به عنوان متولی شهرداری در امور مرتبط با فناوری اطلاعات، طی سال‌های گذشته تا کنون این سامانه‌ها را تولید و اجرا نموده است.»

او ادامه داد: «با توجه به تعدد سامانه‌ها و با هدف سهولت دریافت خدمات از سوی شهروندان، نسبت به تجمیع این سامانه‌ها و ارائه آن‌ها بر بستر یک ابرسامانه اقدام گردیده و منظومه خدمات یکپارچه «یزدِمن» در اختیار مردم قرار گرفته است که 9 خدمت در قالب آن به مردم ارائه می‌شود و در آینده زیرسامانه‌های دیگری نیز به آن افزوده خواهد شد.»

سرسنگی با بیان اینکه یکی از الزامات و نیازها در این مسیر، همراهی مردم است، گفت: «استقبال مردم یزد از این سامانه نسبتا مطلوب بوده است و در سال جاری، بیش از کاربر جدید و در مجموع بیش از کاربر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند. قطعا بازخوردهای مردمی در استفاده از «یزدِمن» می‌تواند کمک بسزایی در سرعت و جهت‌گیری این سامانه برای توسعه آن داشته باشد.»

در این جلسه همچنین، صادق صوغانی‌پور، معاون ارتباطات و زیرساخت، و امیر سلطانی، رئیس اداره هوشمندسازی سازمان فناوری اطلاعات، ضمن ارائه ویژگی‌ها و الزامات فنی و تجهیزات سخت‌افزاری مورد نیاز اجرای پروژه «یزدِمن»، به تشریح زیرسامانه‌های این ابرسامانه و قابلیت‌های آن پرداختند.