درباره سازمان

موضوع فعالیت‌های سازمان بر اساس اساسنامه
​​​​​​​

مدیریت ‌تهیه، اجرا و به‌روزرسانی معماری سازمانی و طرح جامع فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری.
مدیریت تهیه و اجرای طرح‌های موضوعی و موضعی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات از قبیل طرح ایجاد و توسعه مراکز داده و زیرساخت‌های ارتباطی، مدیریت امنیت فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات، بلیت الکترونیک و رصدخانه شهری در چارچوب طرح جامع فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری.
مدیریت طراحی، ایجاد، بهره‌برداری، نگهداری و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی میان شهرداری، ادارات خدمت رسان شهر و سایر شهرداری‌های استان با استفاده از فناوری‌های نوین.
مدیریت تأمین، نگهداری، تعمیر و پشتیبانی انواع سخت‌افزارهای پسیو و اکتیو موردنیاز شهرداری.
جمع‌آوری، ذخیره، ارزیابی، تفسیر و تحلیل، بازیابی و اشاعه اطلاعات با استفاده از ابزارهای پیشرفته تحلیل داده به‌منظور کشف الگوهای معتبر و روابط در مجموعه داده‌های بزرگ.
مدیریت طراحی و ایجاد سامانه‌های الکترونیکی و پنجره واحد شهری برای ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان از طریق اطلاع‌رسانی الکترونیکی و بر خط در خصوص شیوه ارائه خدمات، ارائه فرم­های استاندارد موردنیاز برای انجام خدمات از طریق ابزارها و رسانه‌های الکترونیکی و ارائه کلیه خدمات ممکن به شهروندان به‌صورت الکترونیکی و برخط.
مدیریت طراحی، ایجاد، راه‌اندازی و نگهداری سامانه‌های اطلاعات مکانی (GIS) و تکمیل لایه‌های مختلف اطلاعاتی موردنیاز مدیریت شهری با فراهم نمودن ارتباط میان بانک‌های اطلاعاتی فعال در سایر دستگاه‌های اجرایی.
مدیریت طراحی، پیاده‌سازی، نگهداری و به‌روزرسانی پایگاه و بانک‌های اطلاعاتی اسناد، مدارک و متون فنی شهرداری و بایگانی الکترونیک و سامانه‌های سازمان الکترونیک یکپارچه، کاربردی و مدیریت دانش سازمانی.
مدیریت تهیه و اجرای طرح پرداخت‌های خرد و الکترونیک در مجموعه شهری.
جمع‌آوری، نگهداری، تجزیه‌وتحلیل، به‌روزرسانی آمار و اطلاعات و پشتیبانی اطلاعاتی و آماری از حوزه‌های مختلف شهرداری و انتشار دوره‌ای گزارش توصیفی و تحلیلی عملکرد سازمان.
مدیریت طراحی، پیاده‌سازی، نگهداری و به‌روزرسانی زیرساخت امن شبکه‌های ارتباطی داخلی (اینترانت)، تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم به‌منظور مقاوم‌سازی امنیتی زیرساخت‌های اطلاعاتی و ارتباطی و تأمین دسترسی امن به شبکه ارتباطی جهانی (اینترنت) در شهرداری و سازمان‌های وابسته با رعایت استانداردهای امنیتی مربوطه.
مدیریت طراحی و اجرای طرح استعلام‌ها و اخذ مجوزهای لازم به‌صورت الکترونیکی در شبکه بین دستگاهی به‌منظور افزایش سرعت و ارائه خدمات شایسته به شهروندان.
 مدیریت طراحی، پیاده‌سازی، نگهداری و توسعه پرتال شهرداری به‌نحوی‌که حداقل اطلاعات و خدمات از قبیل اطلاعات عمومی شهر، تجارت ‌و‌ صنعت، آموزش، فرهنگ و هنر، کشاورزی و محیط‌زیست، بهداشت و درمان، امور قضایی و قوانین و سایر خدمات به‌صورت موضوعی و دسته‌بندی‌شده برای مردم قابل‌دسترسی باشد.
مدیریت طراحی و اجرای پرداخت الکترونیکی به حساب‌های شهرداری بر اساس تعرفه‌های مصوب خدمات، به‌صورت کسر وجه از کارت‌بانکی درخواست‌کننده خدمت و واریز به‌حساب درآمدی شهرداری از کانال‌های مختلف ازجمله جایگاه اینترنتی شهرداری، شبکه شتاب و پایانه‌های فروش، به‌صورت برخط.
آموزش شهروندی و ارتقای آگاهی‌های عمومی درزمینه­ی شهر و شهرداری الکترونیک و بسترسازی لازم به‌منظور جلب مشارکت‌های عمومی.
 ارائه خدمات و مشاوره تخصصی به سایر شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، شهروندان، ارگان‌ها، سازمان‌ها، نهادها، نیروهای نظامی و انتظامی در حوزه فعالیت و مأموریت سازمان با اخذ تعرفه بهاء تمام‌شده خدمات در صورت وجود ظرفیت‌های مازاد.
توسعه و استفاده از ظرفیت واقفان، خیرین، تشکل‌های تخصصی و حرفه‌ای، شرکت‌های تعاونی و خصوصی با رویکرد خرید خدمات، مشارکت و واگذاری مدیریت واحدهای تحت مالکیت شهرداری به آن‌ها.
استفاده از شیوه‌های تأمین منابع مالی نوین از قبیل فاینانس، یوزانس، خطوط اعتباری، وام‌های بین‌المللی، وام‌های غیر قرضی (سرمایه‌گذاری مستقیم داخلی و خارجی)، اوراق مشارکت، صکوک اسلامی با رعایت قوانین و مقررات مربوط برای توسعه فعالیت‌های سازمان.
​​​​​​​

​​​​​​​