Saturday 13 August 2011
سامانه نرم افزاري ثبت حوادث و آموزش و خدمات ايمني

سامانه نرم افزاري ثبت حوادث و آموزش و خدمات ايمني

سامانه نرم افزاري ثبت حوادث و آموزش و خدمات ايمني
امروزه اطلاعات به عنوان يكي از مهمترين منابع قدرت در جهان مطرح مي‌باشد و به طور كلي منبع تمام فعاليت‌هاي مديريت، اطلاعات است . با توجه به اينكه بدون بكارگيري فناوري نوين اطلاعات، مدير قادر به گردآوري صحيح و تحليل اطلاعات نمي‌باشد بنابر‌اين در مديريت نياز به سيستم اطلاعاتي‌ احساس مي‌شود كه بتوان توانائي‌هاي سازمان را در انجام وظايفش به گونه موثري افزايش داد.
سيستمجامع مكانيزاسيونثبتحوادث و آموزش آتش‌نشاني متشكل از ثبت اطلاعات مربوط به حوادث، سامانه مكان نماي خودكار و آموزش مي‌باشد كهقابليتثبتاطلاعاتمربوطبهخدماتمربوطهو دريافتگزارشاتآماريموردنيازازاطلاعاتسيستمراداراباشد.
 
مزاياي سامانه نرم افزاري ثبت حوادث و آموزش سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني:
  • امكان دسترسي سريع و آسان به عملكرد نيروهاي عملياتي در هفته، ماه و سال هاي گذشته
  • امكان اطلاع از ماشين‌ها،تجهيزات و مواد مصرفي كه در يك ماموريت و يا در يك زمان معين استفاده شده‌اند.
  • وجود اطلاعات كافي از شخص تماس گيرنده و آدرس محل حادثه       
  • اطلاع از نوع كاربري مكان حادثه و اعزام تجهيزات مرتبط با حادثه    
  • اطلاعات كافي از مكان ماشين‌هاي اعزامي و فاصله آنها تا محل حادثه       
  • دسترسي مستقيم و سريع به اطلاعات مربوط به حركت خودروها، افراد حاضر در عمليات، زمان‌هاي مختص عمليات حريق و حادثه 
  • دسترسي به اينكه چه افرادي در چه زماني و در كدام ماموريت حضور داشته‌اند.
  • اطلاعات كافي براي تشخيص نوع و ميزان خسارت وارده به ماشين و تجهيزات ايستگاه و سازمان.
  • امكان تعيين ميزان هزينه‌اي كه سازمان در يك ماموريت متحمل شده است.
  • در دسترس بودن اطلاعات مربوط به پرسنل آسيب ديده در يك يا چند ماموريت.
  • عدم دسترسي به گزارشاتي كه از انواع حوادثي كه در محدوده مكاني و زماني (هفته، ماه و سال ) اتفاق افتاده است.
  • مكانيزممشخصيجهتگزارشگيريوارائهگزارشهايآماريوجوددارد.
  • امكان نموداري نمودن گزارشات جهت مقايسه،تجزيه و تحليل داده‌ها
  • كنترل سطح دسترسي افراد مختلف به اطلاعات
  • برقراري امنيت بيشتر براي حفظ ونگهداري اطلاعات.
  • فراهم آوري زمينه اجراي مديريت علمي و كاهش ضريب اصلاح و تغيير در تصميمات بواسطه در دسترس بودن اطلاعات.
  • كاهش خطا در انجام عمليات بصورت دستي.
  • امكان كنترل و نظارت مستمر و غير محسوس بر عملكرد كاركنان و توسعه شايسته سالاري
  • ايجاد چالاكي در سازمان بواسطه دسترسي سريع و ساده به منابع اطلاعاتي تصميم ساز
  • تسهيل در اجراي نظام مديريت مشاركتي از طريق ايجاد سهولت در گردش ، توزيع و دسترسي به اطلاعات
  • تسهيل در مديريت منابع
  • جلوگيري از صرف منابع در فعاليتهاي زايد و يا تكراري/افزايش راندمان وبهره وري
  • كاهش سيكل انجام كار از طريق كاهش زمان انجام كار و سرعت دهي به گردش و توزيع اطلاعات
  • افزايش سطح انگيزش در كاركنان
  • توسعه آرامش در محيط كاري
  • افزايش سرعت جستجو و دستيابي به مستندات:بر اساس گزارشات موسسه مطالعاتي و تحقيقاتي گارتنر به طور ميانگين سازمان ها به ازاي هر يک از کارکنان 4800 دلار درسال از دست مي دهند به خاطر زماني که صرف جستجو ويافتن مستندات مي‌کنند.(با توجه به تفاوت سطح حقوق و مزايا ايران نسبت به آمريکا و اروپاي غربي رقم 4800 دلار را به يک پنجم کاهش دهيد)
  • افزايش بهره وري سرمايه به واسطه استفاده از زير ساخت سخت افزاري و نرم افزاري موجود.
  • کاهش ريسک و هزينه هاي ناشي از استفاده مستندات منسوخ جايگزين نشده.
  • امكان تهيه گزارشات متنوع و پيچيده از اطلاعات در كمترين زمان ممكن و به سادگي
اين سامانه از سه بخش ذيل تشكيل شده است:
بخش 1 : بخش ثبت اطلاعات حوادث و آموزش
بخش 2 : موقعيت يابي شخص تماس گيرنده و نمايش بر روي نقشه شهر
بخش 3 : سامانه مكان‌نماي خودكار