• جمعه، ۱۴ آذر ۱۳۹۹
  • اوقات شرعی
  • وضعیت آب و هوا

سامانه شهروند سپاری شهرسازی در راه اجرا/ شهردار یزد: جمع آوری اطلاعات املاک فاقد اطلاعات از طریق خود اظهاری

سامانه شهروند سپاری شهرسازی در راه اجرا/ شهردار یزد: جمع آوری اطلاعات املاک فاقد اطلاعات از طریق خود اظهاری

سامانه شهروند سپاری شهرسازی در راه اجرا/
شهردار یزد: جمع آوری اطلاعات املاک فاقد اطلاعات از طریق خود اظهاری
جلسه هماهنگی اجرا و راه اندازی سامانه شهروند سپاری و ارائه خدمات غیرحضوری سامانه شهرسازی با حضور جمال الدین عزیزی شهردار یزد، بیکی رئیس سازمان فاوا، فعالی معاون برنامه ریزی، سرپرست حوزه شهرسازی و مدیر واحد شهرسازی فاوا در دفتر شهردار یزد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات وارتباطات شهرداری یزد
شهردار یزد در این جلسه با اشاره به اینکه نقطه ایده آل برای مردم این است که همه خدمات مرتبط با سامانه شهرسازی تحت پوشش این سامانه قرار بگیرد گفت: برای املاک ساماندهی شده و دارای اطلاعات، خدمات غیرحضوری فعال شود و برای معدود املاک فاقد اطلاعات، خوداظهاری صورت گیرد.
در این جلسه بیکی رئیس سازمان فاوا، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط سازمان فاوا و معاونت شهرسازی در این زمینه گفت: این سامانه در دو بخش استعلامات و صدورپروانه فعالیت می کند که شهروندان با ورود به سامانه خواهند توانست درخواست خود(نقل و انتقال، پایانکار، عدم خلاف و سایر درخواست ها) را از طریق سامانه اینترنتی ثبت نموده، مدارک خود را بارگذاری کرده و این درخواست را طریق سامانه و یا پیامک پیگیری نمایند.
بیکی افزود: در حال حاضر در این سامانه بیش از  ۲۶۰ هزار ملک وجود دارد که از این تعداد ۲۲۸ هزارعرصه و ۳۲ هزار آپارتمانیست و سابقه اطلاعات بیش از ۱۹۰٫۰۰۰ ملک در این سامانه وجود دارد.
در این جلسه فاز بندی اجرای سامانه شهروند سپاری با اولویت شهروندان دارای کد نوسازی و شماره درخواست قبلی همچنین شهروندان دارای شناسه قبض نوسازی شهرداری در دریافت خدمات اینترنتی مورد تاکید قرار گرفت و در مرحله نهایی تمام شهروندان قادر به دریافت خدمات اینترنتی شهرسازی خواهند بود.
لازم به ذکر است که در حال حاضر، تغییرات لازم در گردش کارهای استعلام و مفاصا حساب دفترخانه، پاسخ استعلام و مفاصا حساب، پاسخ استعلام و مفاصا حساب ادارت، پاسخ استعلام دفترچه، تمدید پروانه، پایانکار و پاسخ استعلام دفترخانه میز خدمت، راه اندازی بخش استعلام مربوط به ادارات همچنین جابجایی برخی از وضعیت ها در گردش کار انجام شده است.
 همچنین سامانه پیامکی اطلاع رسانی شهروندان از وضعیت پرونده خود در سامانه شهرسازی راه اندازی شده است که در این زمینه پس از ثبت درخواست توسط مراجعه کنندگان، گردش کار پرونده پس از رسیدن به هر مرحله بصورت پیامک به شهروندان اطلاع رسانی می شود.
با فراهم شدن پیش نیازهای راه اندازی سامانه شهروند سپاری شهرسازی، در آینده ای نزدیک شاهد ارائه کامل خدمات غیر حضوری سامانه شهرسازی بر بستر وب خواهیم بود. هر چند بسیاری از خدمات نیز هم اکنون نیز در سامانه
http://esup.yazd.ir
قابل دسترسی است.

آدرس کوتاه :