• چهارشنبه، ۱ آبان ۱۳۹۸
  • اوقات شرعی
  • وضعیت آب و هوا

رشد78درصدی اتصال تقاطع های شهر به شبکه فيبر نوري شهرداري

رشد78درصدی اتصال تقاطع های شهر به شبکه فيبر نوري شهرداري

رشد78درصدی اتصال تقاطع های شهر به شبکه فيبر نوري شهرداري

 

مهندس مسعود تاج آبی در جلسه ای با مدیران وکارشناسان واحد پشتیبانی و زیرساخت ضمن تشکر از فعالیت های انجام شده در این واحد دررابطه با اهداف و برنامه های سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري بيان داشت: يکي از اهداف اين سازمان توسعه شبکه فيبر نوري در سطح ساختمان هاي شهرداري و تقاطع هاي سطح شهر مي باشد که درسه سال گذشته از رشد 78 درصدي برخوردار بوده است.

وی افزود: از سال 90 تا 93 تعداد 22 تقاطع به شبکه فیبر نوری متصل شده بود که این رقم در دو سال گذشته به 39 تقاطع رسيده است و با توجه به ارتباط خوبي که با معاونت امور زیربنایی و حمل ونقل شهری و مديريت مركز كنترل ترافيك شهرداري وجود دارد بر اساس اعلام نياز اين حوزه نسبت به توسعه آن اقدام مي شود.

 

وی درباره نرم افزارها و خدمات الکترونیکی شهرداری اضافه کرد: در شهرداري نرم افزارها و خدمات الکترونيكي زيادي وجود دارد كه نه تنها شهروندان بلكه مديران شهري نيز از آن اطلاع زيادي ندارند كه در اين زمينه صدا و سيما و رسانه ها نقش بسزايي در آگاه نمودن شهروندان ايفا مي نمايند.

 

وی در خصوص اهمیت وب سایت ها و پرتال های سازمان ها و دستگاه هاي کشور، خاطرنشان کرد: ما بايد سفيران و نمايندگان خوبي براي کشورمان باشيم و هرچه ما کار انجام دهيم اما نمود خارجي نداشته باشد، در معرفي جايگاه شهر و كشورمان موفق نخواهيم بود.

 

تاج آبی ادامه داد: وب سایت ها مانند ویترين مغازه ها هستند که ما بر اساس کيفيت آن، کل مجموعه را قضاوت مي کنيم كه در اين راستا در سايت سازمان فاوا سعي كرده ايم آنچه در مجموعه فاوا شهرداري اتفاق مي افتد را به ساير دستگاه هاي اجرايي اطلاع رساني و منتقل نماييم.

 

مدیرعامل سازمان فاوا با اشاره به مشکلات شهروندان در استفاده از خدمات الکترونیکی موجود تصریح کرد: از جمله مشكلات مردم در استفاده از خدمات الكترونيكي، مشكلات زيرساختي مربوط به پهناي باند و سرعت اينترنت در كشور مي باشد كه با توجه به سرعت بالاي شبكه فيبر نوري شهرداري تصميم گرفتيم خدمات الكترونيكي شهرداري را از طريق كيوسك هاي اطلاع رساني شهري در دسترس شهروندان قرار دهيم.

 

وی ادامه داد: در این راستا در فاز اول، خدمات الکترونیکی شهرداري یزد در کيوسک هاي اطلاع رساني شهرداري بارگذاري می شود و در فازم دوم تمامي خدماتي مورد نياز گردشگران داخلي و خارجي و نهايتاً در فاز سوم خدمات بقيه دستگاه هاي اجرايي در آن بارگذاري خواهد شد.

وی در بحث امنیت به مشکلاتی که اخیراً توسط باج افزار واناکريWannaCry) ) به وجود آمده و بیش از دوهزار قربانی در کشور داشته اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با اقداماتی که در این زمينه پيش و پس از اين حمله سايبري انجام شد حتي يک سيستم شهرداري هم آسيب نديده است.

 

آدرس کوتاه :

برگزاری جلسه فنی در راستای ایجاد قابلیت استعلام و پرداخت عوارض شهرداری در پیام رسان "بله" بانک ملی در سازمان فاوا شهرداری یزد

بیکی با بیان اینکه هم اکنون پرداخت عوارض به شیوه های مختلفی از جمله دفاتر پیشخوان دولت، وب سایت شهرداری یزد انجام می شود، تصریح کرد: هدف از این اقدام...

۱۳۹۸/۰۷/۶ 84 بازدید